Search this blog

Labels

søndag 20. mars 2011

Grønt er skjønt!

Både i dag og i går har jeg prøvd spirulina, Kamut hvetegress og chlorella (alle fra Pure Planet, kjøpt på iherb.com). Alle disse skal hjelpe kroppen å kvitte seg med avfallsstoffer (detox) og inneholder masse gode næringsstoffer. Har tidligere brukt Sun Chlorella, men det er veldig dyrt, så tenkte dette kanskje var noe for meg (og min lommebok).

Jeg laget i går en smoothie etter oppskrift fra superlivsstil.net (her finner du den). Jeg droppet granateplepulver (det har jeg ikke) og brukte lucuma og litt flytende stevia i den. I tillegg tilsatte jeg altså greens (pulveriserte alger, hvetegress og annen grønn supermat betegnes populært som greens). Smoothien smakte godt både med og uten greens. Skal etterhvert også prøve å tilsette algene og hvetegresset til ferskpresset juicer.

I dag morges prøvde jeg å det grønne pulveret i kun vann. Det smakte ikke godt! (dessuten ble det litt klumper...) Jeg hadde i litt sitronsaft og urtesalt for å klare å få det ned...Tror jeg skal ha i juice eller annet godt neste gang (i hvert fall til jeg blir vant til det)...

Det er uansett lurt å begynne gradvis og så øke dosen etterhvert. Man kan få litt vondt i magen i starten. Så skal man etterhvert få mere energi. Chlorella er superbra mot candidainfeksjon og renser ut hele systemet. Dinside skriver om Chlorella her

Jeg har også prøvd min nye Kiss My Face tannkrem fra iherb og er veldig fornøyd. Disse tannkremene finnes på noen helsekoster i Norge, men er veldig dyre. Den smaker godt og inneholder ikke fluor (de fleste tannkremer inneholder mer fluor enn det som er bra for kroppen. Du lese om det blant annet her).

Ha en fin søndag!

Ingen kommentarer: